måndag, maj 30, 2005

Fyröga

Idag har jag skaffat glasögon. Min syn har försämrats, sakta men säkert, och så här efter en tio år så var det idag som blev dagen D. Kanske finns det en orsak till det, kanske inte, det är inget jag tänker fördjupa mig i. Men oavsett hur det är med den saken så kommer jag i slutet av veckan att få ett telefonsamtal där den korte, ganska välbyggde mannen i 45-50 årsåldern som guidade mig genom testerna meddelar att mina glasögon är klara och kan hämtas. Bågarna jag valde är svarta, kraftiga och lite sådär fyrkantiga. Lite som Buddy Holly/han i Weezer kan man säj. Sen valde jag att ha glas i ( självklart tänker du, men man kunde välja plast också, vilket var dyrare av någon anledning) som var specialbehandlat med något så att solen inte skulle besvära mig eller hur det var. 1770SEK gick det på, kalaset, och då fick jag ändå 15% rabatt eftersom jobbet hade något slags avtal med optikern. Dyrt säger jag, men vad gör man inte?