torsdag, februari 09, 2006

Rövväder

Borde det vara ett bindestreck mellan röv och väder? Rövväder. Det ser inte riktigt ut. Är på jobbet, annars hade jag slagit upp det i Svenska Akademiens ordlista. Njae. Det kan omöjligt finnas med, kan det det? Spelar ingen roll vilket, det är vad vi har ute här i Götet i alla fall. Riktigt trist. Plusgrader med tungt snöfall. Det blir ju bara skit av alltihop. Först halt och otäckt inatt. Sen slask och elände imorgon. Annars är det bra. Riktigt bra faktiskt. Glömmer bort att fylla på med bloggningar bara... Ingen inspiration som faller på helt enkelt. Sen läser man en massa andra bloggar av folk som faktiskt har ordets gåva och då får jag komplex av olika slag och drar på det ytteligare. Om ni undrade.

Ibland är det här jobber inte som ett jobb. Som ikväll. Lugna gatan. Kolla TV, leka med internet, läsa en god bok. Äta Werthers Original ( oh han är så äcklig den där nazimorfarmannen i reklamen, jag skulle inte wilja vara en Werther och rulla runt i hans mun inte...). Ni hör själva. Förmodligen kommer jag sova ett par timmar inatt också. Inte klokt. Men bra för mig.

"Det var gott. Jag smakar socker." - Signe efter att jag låtsasätit upp
hennes arm.