torsdag, september 28, 2006

Punk

Idag hade arbetsledningen påbjudit utbildningsdag. Jag har varit på sex sådana tillställningar tidigare och dom har sugit allihop. Förmodligen är det därför som uppslutningen inte varit den bästa vilket i sin tur har lett till att dom där uppe surnat till och hotat med bestraffning för arbetsvägran.

Idag var det även seminarium i skolan. Alla som pluggat vet att seminarium är en rätt soft examinationsform där man sitter och snackar i grupp om ett ämne men missar dom blir det hell to pay och man får lämna in typ sex tätskrivna A4 sidor istället. Lägg till detta en föreläsning av vår ambulansöverläkare samt det faktum att vi nästa vecka ska ha en heldag i skolan om exakt samma ämne som avhandlades på utbildningsdagen.

Men nej, nej. Det går ju för fan inte att släppa på tyglarna det minsta trots att personalen på eget initiativ förutom heltidsjobb väljer heltidsstudier som i slutändan höjer verksamhetens kvalitet. Närå, det är arbetsvägran. Det blir en prick i ett register någonstans ( jag kan se idioterna framför mig med en lång lista med namn och en sån där röd BingoLotto duttpenna som dom prickar av med).

Men det ska jag säga att det köper jag inte. Och jag brukar inte ha svårt för att svälja stoltheten men nu har dom provocerat fram punkaren i mig. Kom och plocka säger jag. Ge mig en prick. Men då ska jag fan ha skriftligt på det med stämpel och underskrift och det ska fan ramas in och hängas på kontoret. Det kan dom fatta!