söndag, december 21, 2008

666

Jag hade tänkt hoppa på tåget och blogga något om konsumtionshets och julångest och yada yada yada [just snyggt, en Seinfeld referens, ska inte hända igen kan jag lova efter att ha läst Sion Vises protokoll här på internet, läskiga saker är det minsta man kan säga...]. Sen tänkte jag en stund på att lovprisa Spotify, vars storhet först ikväll gått upp för mig (tryck här). Och så funderade jag länge på att ljuga ihop något, som jag brukar.

Sanningen är den att jag är helt oinspirerad efter att under förmiddagen tvingats till umgänge med två ynglingar som tävlat om min gunst på ett närmast genant vis. Jag är utpumpad, helt slut. Ligga i soffan och läsa Björn Ranelid är det enda som återstår. Kanske lite Kaj Pollack.

Drack en flaska rödtjut igår kväll. Alldeles för mycket, uppenbarligen, eftersom jag just satt en lång stund och funderade på om umgänge stavas med j eller lj.

Let´s go to Nightvision mode...