onsdag, maj 20, 2009

Mannen utan egenskaper

Mina tankar kretsar allt oftare kring det faktum att jag inte har några intressen förutom dataspel. Och det är så inihelvete torftigt att det smärtar mer än man tror att erkänna det. Trots att det sker på denna ljugarbänk till låtsasblogg. Men vad kan man göra? Gudarna ska veta att jag gjort mitt bästa... Sist att strykas från listan över tappra försök var fotboll. Fotboll. Fotboll är riktigt tråkigt. Om sanningen ska fram. Så vad nu? Funderar på att fördjupa mig i multiverktyg och ficklampor och börja fila på vad de invigda kalla min EDC. Något måste jag ju fylla min tid med mellan blöjbyten och disk och städ och tvätt och jobb. Och något hus har jag ju inte. Men skit i det. Jag har lånat en jättetjock bok på biblioteket för att hålla tankarna i schack.

Nu ska jag gå på lokal.