torsdag, september 17, 2009

Göran, en av oss

Det är inte ofta jag läser DN Debatt. Känner mig allt som oftast smutsig och ledsen efteråt. Men idag gjorde jag av någon anledning det misstaget.

Och jag tänker inte orda så mycket om vad den gode Göran Hägglund hade på hjärtat. Men eftersom det här är min blogg så måste jag ändå få vädra den spontana funderingen att om vi har ett demokratiproblem i det här landet så är det väl ändå något som en ledare för ett parti som företräder ca 4,2% av väljarna och således har ett alldeles åt helvete för stort inflytande över politiken i det här landet borde hålla mycket tyst om?

Nu måste jag lugna mig med ett par folköl.

Jag avslutar med min dotters beskrivning av evolutionen:

"Först var vi små, små röda bollar som låg i gräset. Sen växte vi och blev typ silkesapor."