torsdag, december 31, 2009

Men gott slut då!

Det kanske vore passande med någon typ av bokslut över året såhär i dess sista skälvande timmar, men de smärtor som plågar mig efter juldagens olycka omöjliggör alla försök till eftertanke. Jag ådrog mig efter en vådlig vurpa i pulkabacken en thoraxskada av den typ som i litteraturen refereras till som "flail chest" och det, mina vänner, är jävlar i mig ingen barnlek. Det var inte långt ifrån att jag strök med på kuppen.

Så kan det gå med ett ungt sinne i en begynnande gammelmanskropp som väger en sisådär 10-20 kilo för mycket.

Nu är det snart dags för nyårskalas och hiphop/glitter-tema är påbjudet. Vad säger man om det? Menar dom allvar? Jag vet inte. Kommer därför ta det säkra före det osäkra och köra med en stilig mörkgrå kostym i tre delar och över detta en ärtgrön Adidas jacka, bakvänd Yankees keps, solglajjor och som lök på laxen en stor jävla väggklocka från IKEA runt halsen. Inte riktigt Flavor Flav klass. Men nästan. På det viset är jag redo för alla eventualiteter, vilket känns bra för en social kameleont som undertecknad.

Eller om det var Aspergers dom sa jag hade...

Det får vara som det är med den saken. Gott Nytt År till er alla! Peace out...