torsdag, september 15, 2005

Good looking son of a bitch

Ja. Det var så jag såg ut från början. Sen har jag bara blivit snyggare. Och snyggare. Och snyggare. Det är därför jag har haft så mycket tjejer. Det och att jag hade den timing och fingertoppskänsla som krävdes för att vara nykterist under de viktiga åren strax före och efter 20-strecket. Gjorde underverk för ett självförtroende som i sanning kunde behövt ett eller flera rus att ta stöd mot. Men okej! Det var inte det jag skulle gaffla om. Icke. Jag börjar på ett nytt stycke och tar sats...

Idag har jag och Signe haft en pappadotter-dag. Tog det lilla lugna på morgonkvisten. Lite frukost och lite chill i Nikkala med morgonteve och barnböcker. Sen drog vi iväg till Barnens Zoo. "Djur, djur, djur" sa Sickan hela vägen. Lite snopet då att dom stängt för säsongen. Speciellt efter den mördande uppförsbacken dom lagt på vägen dit. Ja, ja tänker man och hoppas fortfarande på Kafé Bräket dit man även lockat Nicos. Men nähä. Ingen tur där heller. Och ingen Nicos. Men så efter lite mobilande så blev det i alla fall en ( svindyr) kaffe på nya cafét i Björngårdsvillan och det var trevligt. Sen hem för mat och sov och laddning av nya krafter. Eftermiddagen spenderades med Kalle och Linnea. Och Enrique. Barnen skötte sig själva. Drack lite mer kaffe, man får inte låta magkatarren vila. Måste pilla lite på den minst två gånger om dagen. Sen blev det lite lekpark och promenad hem. Nu sover S och jag är bra trött. Mia har pluggat hela dagen och är nere med tjejerna på The Rover. Låter trevligt. Jag ska sova. Nu.