fredag, september 02, 2005

"Cidade de Deus"

Det blev inte så mycket av den här dagen som jag hade planerat. Frukostbuffé gick bort direkt eftersom jag vaknade först klockan elva. Sen blev väl allt efter det ganska halvhjärtat... Gick runt där i tröja och kalsonger och pillade lite här med disk, lite där med smutstvätt och inemellan började jag titta på "Guds stad" .En ruskigt bra film kan jag säga. Har inte sett klart den riktigt men jag kommer med största sannolikhet att ge den ett plus med två utropstecken (+!!). Jag har tänkt mig att toppbetyget ska vara två plus (++) men jag vet inte riktigt vilken film som ska få sätta standarden. Kanske "Medan vi faller" första och andra gången jag såg den. Hur som helst så var den här "Guds stad" som sagt riktigt, riktigt bra. Se den!!

Är på jobbet, det är nattskift som gäller. Har varit lugnt och stilla än så länge och jag känner att det får gärna fortsätta vara på det viset. Men jag är förberedd på allt. Har köpt Extra Drops med vattenmelonsmak så jag kan bort den värsta andedräkten om det blir till att jobba där vid två tre tiden inatt...