tisdag, september 20, 2005

Schack matt!

Jag har snöat in på schack. Spelar var och varannan förmiddag på Kafé Columbus med min kompis Johan. Det är rätt jämt och ingen av oss är särskilt bra. Men det sätter hjärnan i arbete och håller kanske alzheimern på avstånd ett år eller två extra, vad vet jag? Funderar i alla fall på att köpa mig ett billigt schack nere på schackbutiken på Vegagatan. Och så har jag lånat en bok om schack på biblioteket, "Chess for Dummies". Har redan lärt mig ett och annat trick så nu får han se upp nästa gång.

Igår var jag på Naturkompaniet och såg en jacka från Fjällräven. Det är en av de låt säga tre snyggaste jackor jag någonsin sett. Den kostar 1800:-. Hej då jackan.

Idag har vi varit i Vårgårda och hälsat på min kusin, hans fru och deras bebis. Det var trevligt. Han var liten, bebisen. Signe fick sitta med honom i soffan och kunde inte sluta klappa och pussa och krama och pilla. Men han var rätt tålig får jag säga. Nu är man rätt mör. Ska pilla lite med datorn och äta något sen blir det nog i säng.