torsdag, oktober 20, 2005

Filmtajm

Jag tittar inte så mycket på film men häromdagen kikades det i alla fall på "Land of the Dead". Den var sådär, inte alls lika bra som den senaste zombierullen jag såg, remaken på "Dawn of the Dead". Som var riktigt bra. Nä, nu var det lite för mycket tolroligt och den där apokalyptiska känslan ville inte riktigt infinna sig. Dessutom spelades huvudrollen av den där hemske skådisen som var med i den urusla serien "Felicity". Ja jösses. Den var verkligen riktigt dålig... Betyget då? Jag lägger ner det där med plus och minus och utropstecken och frågetecken. Det blir ju helt obegripligt. Jag säger sådär. Kolla på den om ni vill. Jag tänker i alla fall inte se om den, så mycket kan jag säga.

Sen började jag kolla på "McVicar", en skön engelsk fängelsefilm från typ början av 80-talet. Själva filmen är väl kanske ingen höjdare, men genren mina vänner, genren! Fängelsefilmer är the cream of the crop eller vad det nu är man säger. Inte asiatisk kampsportsfilm, vad än vissa människor säger. Har inte sett klart den än men jag gissar att den slutar med att han McVicar rymmer. Fast man vet ju aldrig...

Hmm. Nu när jag tittar närmare på saken så var det ju inte alls den där killen som var med i "Felicity" som var med i den där filmen jag såg. Men filmen var fortfarande bara sådär. Och "Felicity" var bara en riktigt dålig TV-serie. Som "Dawson´s Creek". Huga!