måndag, oktober 03, 2005

Föräldramöte

Har precis kommit hem från mitt första föräldramöte. Det kändes vuxet och viktigt men var ganska långtråkigt. Föräldrar frågar så mycket konstiga saker. Och sen när alla har frågat sina frågar så börjar dom fråga samma saker som någon annan frågade en halvtimme tidigare för att dom är dumma i huvudet eller gullat med sin unge och inte lyssnat eller jag vet inte men det är oerhört irriterande. Jag är nöjd så länge fröknarna verkar vettiga och Signe verkar glad. Och det gör hon.

Annars har jag börjat med MSN. Det verkar vara ett trevligt sätt att kommunicera. Idag har jag till exempel pratat med Fredrik, Tabbo och Robert. Robert lever livet i den snabba filen och har alltid mycket roligt att berätta. Man önskar livet var mer så ibland...

Lånat pengar av mor och far till kläder. Det blev en jacka, ett par skor och ett par jeans. Kalaset gick på 2600:-. Nu blir det avbetalning ett år framöver. Men det får det vara värt.

Viktor kom förbi en sväng efter jobbet. Alltid trevligt. Av någon anledning träffar jag mina vänner alldeles för sällan. Känns det som.