fredag, februari 10, 2006

Tröttma

Blev tre timmar övertid idag då en kollega inte dök upp och jag visade lite god vilja och täckte upp tills dom hittat någon som kunde jobba istället. Sjuk var han visst. Magsjuk. Gåt visst en del sånt igen. Och jovisst, första styrningen, en man på 40 bast som kräkts och haft diarré sedan igår. Tycker att han måste ta ambulans till IKÖ för att "få hjälp med att återställa vätskebalansen". Men herregud. En vuxen människa... Var dag, jag säger var dag, blir jag mer och mer på det klarar med att folk är fan inte kloka. Jag förstår det helt enkelt inte. Vi kittade upp oss med handskar och munskydd och grejer och jag tror jag klarar mig från smitta för han kräktes aldrig under den korta tid vi bekantade oss. Sen tvättade och spritade vi oss från topp till tå och tvättade ur bilen med ett superstarkt virusdödar medel som tar ihjäl allt. Och lite till. Booyah!