fredag, april 14, 2006

Ensam hemma

Igår for familjen till Yttermalung. Jag blev ensam kvar. Jobbar inatt och dygnet på söndag, bäddar inte direkt för några enorma påskutsvävningar. Så det är bäst som det blev. Sov i alla fall riktigt gott inatt, tio timmar som en sten. Ovant med egen säng och inget toalettspringande eller hojtande efter napp. Kollade lite film på kvällen. "Grizzly Man", en dokumentär av Werner Herzog om en djupt störd björnälskare. Vissa skulle kanske kalla honom D-Å-R-E, andra I-D-I-O-T. Jag skulle kanske inte säga emot. En mycket bra film var det i vart fall, jag rekommenderar den varmt!

Idag har det inte blivit mycket gjort. Tog en fika med en kollega i det fantastiskt vackra vädret. En mås bajsade på min rygg. Jag blev glad. Det hade precis lika gärna kunnat hamna mitt i skallen. Sen gick jag och handlade lite grejer till den lilla påsklunch jag ska äta imorgon. Ensam. Alldeles själv...

GAIS bortaslog Kalmar.

Jag lyfte lite vikter innan jobbet.

Nu blir det nog bäddning och lite deckare. Om inte någon bestämmer sig för att bli sjuk. Eller snarare för att åka ambulans. Vilket förvånansvärt ofta inte alls är samma sak. Inte på långa vägar.