lördag, april 08, 2006

Heimat

Trampar åter hembygdens jord. Jag och Signe åkte bil upp med syrran igår, Mia kommer med tåg i eftermiddag.

Syster #2 fyllde år igår så det blev lite tårta och presenter och lite bara ta det lugnt. Kom i säng sent, vilket gjorde det extra jobbigt att Sickan vaknade redan klockan 06.30. Tycker själv att jag löste det rätt bra genom att förpassa henne in till mor och far. Vaknade igen vid 10.

Hörde Jesper läsa väderrapporten på lokalnyheterna. Rös i hela kroppen. Av välbehag, märk väl.

Klockan 16.00 sparkar Helsingborg vs. GAIS igång och man kan följa hela kalaset på webradio via www.sr.se. Kan rekommendera deras hemsida varmt. Dom har en massa trevliga program att lyssna på. Från helgmålsbön till dokumentärer om Nürnberg-rättegången. Länge leve public service säger jag i väntan på att Real Player laddas ned. Till pappas rätt heta dator kan jag säga. Stor, platt wide-screen skärm, mängder med högtalare, sladdlösa tillbehör och en skrivare med så mycket knappar och funktioner att jag misstänker att jag skulle kunna klona mig om jag läste manualen ordentligt...