onsdag, augusti 02, 2006

Tour de Varberg

Hela familjen tog tåget till Varberg för en ledig dag med sol, bad och samvaro. Vi fick samvaro. Sen fick vi regn. Hårt regn i stora mängder som knäckte till och med dom mest inbitna torgnasarna. Vi fick trettio minuter i cafékö för att mötas av en minimal dymoremsa med texten "VI TAR INTE KORT" jävla idioter men det sa jag inte, han var typ 43 och hade tatueringar och var sådär tjock som farliga killar kan vara. Det ser nästan farligare ut än dom här muskelsnubbarna. Man vet att dom känner till gamet. Man behöver inte muskler. Man behöver en hydda och någon typ av vapen samt mentaliteten. Så vi gick till ett annat ställe. MEN jag gillade Bockstensmannen och det gjorde Signe med. Och jag fick se kulan dom knäppte Karl XII med. Och sen på stationen när vi väntade på tåget så var det en snubbe på perrongen i Sverigedress som började joxa med tarsan han var visst världsmästare på det. Jag har det på kort och ska dela med mig av det om någon är intresserad.

Jag har lagt som förslag att vi tar tåget till Alingsås imorogn. Men Mia ställer sig avvisande.