söndag, oktober 22, 2006

Första veckan

Idag blev lillgrabben en vecka. Mor, far och ett styck syster var här och hälsade på och det har varit en trevlig dag på alla sätt och vis. Det var också dagen för GAIS sista match på Gamla Ullevi. Jag var där med Nico och tittade på spektaklet. Men det var inte det jag tänkte skriva om.

Första veckan har gått finfint. Jag vet att högmod går före fall men det känns lite som man aldrig varit annat än tvåbarnsfar. Den nye har liksom bara fallit in i rutinen vi hade sen tidigare. Inte till 100% kanske, visst. Men skillnaden är otrolig mot när Signe kom. En stor skillnad är att lillbrorsan verkar sova bättre på nätterna, säkert för att amningen kommit igång mycket, mycket bättre. Och så släpper han väder och rapar mest hela tiden så det blir väl inte magknip heller.

Jag tycker att storasyster har tagit det fint hitills. Inga plastpåsar över huvudet eller mjukisdjur i svalget än. Det kommer väl. Vi försöker lägga mycket tid och uppmärksamhet på henne men man kommer på sig själv med att mycket tid går till den lille ändå.

Den lille ja. Inget namn än. Men det känns som att vi börjar närma oss ett beslut. Lite tack vare Nico faktiskt kan man säga. I alla fall för min del... Mer info kommer när ett definitivt beslut tagits!

Till sist måste jag också tillstå att det är rätt mysigt med den gamla blöjhinkslukten som är tillbaka här hemma. Det luktar ny unge helt enkelt och det är bara härligt!