lördag, oktober 07, 2006

Herbst

Shit. Datorn började bete sig helkonstigt alldeles nyss. Först blev jag helt nervös men nu efter lite felsökning tror jag det berodde på pärlsocker mellan några väl valda tangenter. Mia och Signe bakade kanelbullar igår.

Det går inte att lura sig själv längre. Hösten är här. Mörker. Regn och blåst. Förlamande trötthet. Och den första i raden av övre luftvägsinfektioner. Jag hatar att vara sjuk. Det river och sliter i hals och kropp. Och det måste vara något fel på termometern. Jag känner ju hur jag brinner upp. Inifrån.

Nya regeringen är klar. Trots att jag gör mitt bästa för att undvika alla typer av nyheter från omvärlden hörde jag att chefen för Timbro blir ny kulturminister. Vilket totalt jävla mörker. Timbro i riksdagen. En svart era stundar i detta lands historia mina vänner. Hur fan gick det till? Och som ett brev på posten kommer det. Första veckan vid makten och dom aviserar redan sänkningar på inkomstskatt och förmögenhetsskatt... Klyftorna kommer vidgas till avgrunder. Borgaras.