torsdag, november 02, 2006

Showdown på Zenit

Idag lunchade jag och Mia på café Zenit. Henning var med och sov i sin barnvagnsinsats. En stund. Sen började han skrika lite, dom gör ju gärna det, när dom är hungriga. Så Mia halade upp honom och gav honom bröstet. Diskret och fint men ändå amning på lokal. Det är en av de saker jag tycker är fullständigt naturliga. Vi lever och verkar ju ändå i Sverige.

Vid bordet bakom oss satt ett gäng om tre och pratade spanska med varann. Dom såg ut att vara bördiga från typ Sydamerika. Plötsligt hörde jag hur dom började prata om hur äckligt det var att amma offentligt och att vissa borde skämmas och ni fattar jag tände på alla cylindrar. Direkt. På klingande spanska och utan att vända mig om sade jag nåt i stil med "jaha, och vad åt du när du var liten, sög du din farsas balle när han kom hem efter jobbet på kvällarna". Jag tog en klunk cola och innan jag visste ordet av satt det en pinnstol i bakhuvudet så det sjöng i skallen på mig. Slängde mig åt sidan, fick fram mobilen ( Nokia 3330, are you feeling lucky, punk?) och körde in den i ögat på honom. Kompisen var på väg fram men Mia smög sig på han från sidan och körde latteglaset i hans hals så arteria carotis sprang läck. Henning hängde kvar vid bröstet med något vilt i blicken. Tredje snubben hade hunnit bli lite osäker och jag vilade inte på hanen utan drog en powerfist i bröstet på honom så att sternum gick i två bitar och karlstackarn flög baklänges ut genom ett fönster och landade under en DHL lastbil.

Vi drog därifrån snabt som fan. Jag tror ingen märkte vad som hände...