lördag, december 30, 2006

Flytthjälp

Klockan 0900 klev jag upp efter att ha fått en liten sovmorgon i present av min kära familj. Hinner inte pilla sömngruset ur ögonen innan mobilen ringer. En vän i nöd. Han behöver omedelbar flytthjälp, lådor på vinden och så vidare. Vad gör man? "En god kamrat är en som skyndar dit svårigheten är störst" som ordförande Mao så vackert och träffande formulerade det. Så jag skyfflade i mig lite frukost, fick på mig paltorna och knatade iväg.

Sen var det inte så farligt. De gamla vanliga bananlådorna, sopsäckarna och småpryttlet. Gick smidigt. Men det var ett ofantligt skitväder av typen bara denna stad kan bjuda på.

Avslutade med vindstömning av saker till tippen. En IKEA-påse vinyl fick stryka på foten. Det skar i hjärtat. Fick lägga band på mig för att inte plocka hem dom. Slängdes gjorde även den Amiga 3000 som enligt ägaren en gång i tiden var centrum för Europas snabbaste BBS. Där kan vi snacka historiens vingslag.

Lilla farmor trillade imorse och bröt lårbenet. Hon ska opereras ikväll. Får hoppas det går bra och att hon orkar komma igen...