fredag, april 06, 2007

Långfredag

Idag firar vi Jesu lidande på korset. Och frågan är om han inte avled senare samma dag. Som pricken över i. Borde kunna det där efter den massiva religiösa indoktrinering jag genomgick som ung. Naturen bidrar i alla fall med sitt för att göra detta till en glädjens dag med vackert väder och fågelsång från varje gren och från varje buskage hörs prasslet från kopulerande djur. Familjens virusstam slår på stora trumman och näsorna rinner och halsarna hostar. Det är så man får en liten tår i ögat.

Jag har lagt in alla mina Mp3:or i en lång jävla spellista i Foobar och kör hela klabbet på shuffle. Rätt trevligt faktiskt. Men jag antar att jag trots allt måste gå ut och njuta av dagen en stund. Och så kommer ju Stefan till stan ryktas det. Efter vad jag hört är han ute efter att ligga med mig men jag tror jag kommer säga nej.