fredag, juni 29, 2007

Ditten & Datten

Hemma i depå ett par dagar efter första semestersvängen. Ta det lugnt, var det tänkt, hämta lite krafter, såsa. Vad blev det av det då? Sent i säng, dålig sömn (ungdjävel!) och upp tidigt (ungjävel!!). Så man kan säga att jag är bara lagom taggad inför morgondagen då det bär av igen nedåt söderns land. Vackert säger dom. Jag vet inte. Skeptisk till att något gott skulle kunna komma från en landsända med det språket. Dom får överbevisa mig. Men bollen är rund, det är jag den förste att erkänna!

Kortet för boendeparkering sitter numer stadigt i framrutans nedre högra hörn och det fick mig väl att känna den där goa känslan av osårbarhet så vad händer? En liten lapp på rutan, förbjudet att parkera fredagar 9-12 jämna veckor eller om det var udda skit samma 600 spänn som kunde spenderats på ett flertal bättre sätt. Men skit i det, jag är större människa än så och det är inget som kommer få mig ligga sömnlöst grämande över hur många mil asfalt vi kunde tuggat i oss för den summan alternativt hur många små spädbarn i mörkaste Afrika som kunde slitits ur mässlingdödens grepp men som sakt skit i det nu det är överspelat. För länge sen.

Nere i korsningen har någon dragit igång värsta grjen och börjat langa upp tennisdojor i ledningarna. Precis så där som man sett i olika filmer. Jag drar direkt paraleller till ghetto Blood In Blood Out, Menace II Society och grejer. Mia har helt andra associationer. Hon tror det har något med homosexualitet och San Francisco att göra. Får googla på det där innan man börjar dra för stora växlar på det.

Har druckit alldeles för mycket kaffe sista tiden och det börjar kännas i magen igen. Funderar på att rusa ned till Apoteket och dra en kur Pantoloc. Har i och för sig Samarin hemma men det känns jävligt löjligt att ta. När det finns grejer med mer dunder i menar jag.

Till sist. Mustasch eller inte? Börjar klia och det är nu den brukar åka av. Mia säger att hon tycker det är snyggt men jag tror hon ljuger eller så är hon inte klok. Men det borde jag ju märkt tidigare tycker man. Folk stirrar men vågar inte säga något. Tacka fan för det. Är han försöksutskriven? Kriminell HBT-personlighet? Beväpnad?

Nä nu räcker det. Här är ett par låtar ni kan kolla upp. Har brassat dom i mina lurar ett tag. Gick genom Nordstan och kände det som jag ägde stället. Finns säkert för nedladdning på internet. Ni vet vad jag menar.
1. Florence Valentin - Pokerkväll i Vårby Gård
2. Familjen - Ivanhoe & Rebecca
3. Rick Ross - Hustlin´ (Curtis Vodka Summer Bass Remix)
4. Justice - Waters of Nazareth (Erol Alkans Durr Durrr Durrrr Re-Edit)
5. Madonna - Hung Up (Diplo Remix)

Hej då.