torsdag, oktober 25, 2007

Förblindad av sorg

Jag sörjer min lilla gris. Förtvivlan hindrar mig från att tänka klart. Kanske därför jag bestämde mig för att byta till dubbdäck idag. Det blev till att gå ner och böka runt i källaren och vara lite manlig; arbetshandskar och oömma kläder på, här ska bäras vinterhjul! Körde iväg glad i hågen och kände mig jäävligt effektiv och ute i god tid men där blev det ju smäll påfingrarna ganska omgående. Vad ska jag göra nu då? Kan ju inte ha hela skuffen fylld med däck fram till månadsskiftet. Jag har ju barn. Och barnvagnar. Nä. Jag känner att jag tar mig inte igenom det här på egen hand. Får kila ner till Pocket Shop och köpa nån populärvetenskaplig hjälp-till -självhjälpsbok. Gärna skriven av någon nyreligiös föredetta tjackpundare. Ja. Bra idé. Jag gör det direkt.