måndag, september 22, 2008

Sodomiskolan

I förmiddags satt jag och plockade lite i en låda där jag samlat gamla grejer från söndagsskoletiden. Teckningar, små bokmärken med änglar och en liten bilderbok om Jesus. Ni som varit där vet. Men sen dök det upp något som fick mig att höja på ögonbrynen. En liten laminerad lapp i regnbågens alla färger och på den en variant av en gammal känd bön:

"Det går en ängel kring vårt hus,
en bögängel med jättekuk
Han tar din lem i handen sin
i Jesu namn han tvålar den in
Amen"

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. Det passar liksom inte in i min bild av vad som försigick där i kyrkan på söndags förmiddagarna.
Samtidigt kanske det förklarar mer än man egentligen vill erkänna för sig själv...

Inte vet jag. Vad jag vet helt säkert är att jag inte har och aldrig kommer få tillräckligt med pengar för att bekosta den terapi som skulle behövas för att gå till botten med det hela.

Så jag gör som jag brukar. Lägger locket på.