lördag, augusti 27, 2005

Sejdeln

Det blev en riktigt trevlig kväll igår. Inledde på Sejdeln med lite ostgratinerade nachos och ett par flaskor Heineken i väntan på grabbarna. Vilket ställe! Har bara varit nästgårds på Kellys och vet numer var deras stammisar tog vägen när det haket togs över av folk med truckerkepsar och tighta t-shirts med fakeade vintagetryck. Nä, det var riktigt trevligt. Av någon anledning dröjde det typ trekvart innan jag uppmärksammade den tongivande inredningsdetaljen och det var först efter att Robert påpekat det faktum att taket var fyllt av sejdlar i olika färger och storlekar som hängde på krokar. Smakfullt. Sen blev det en kort fortsättning på Ici där jag mest kände mig gammal. Alla dansade och sjöng med till låtar jag aldrig hört. Rolig replikväxling:

Viktor: - Var ligger toaletten?
Tjejgäng: - Knarkar du?

Sammantaget en toppen kväll i vänskapens och förbrödringens tecken. Mer sånt säger jag.