torsdag, november 17, 2005

Snöstorm med stort S

Idag ska det visst vara precis tio år sedan som jag och Mäla blev insnöade i Bergsjön under den värsta snöstormen i mannaminne. Jag minns inte så mycket. Bara att det var fullt med snö för våra fönster och att det inte gick några spårvagnar. Tio år. Vi var nyinflyttade så det betyder ju att jag efter lite basal matematik kan konstatera att jag bott i denna gudsförgätna håla i lite drygt ett decenium. Tiden går fort. Både när man har tråkigt och när man har roligt. I alla fall efteråt.
"The years go fast
but the days go so slow
the days go so slow" - Modest Mouse
Signe har fått någon slags inflammation i ena ögat så det har börjat gotta till sig med var och grejer. Dom sa på dagis att hon inte får komma imorgon. Det betyder direkt hem efter jobbet inatt. Känns sådär. Hoppas det blir ett par timmars sömn. Den gångna natten var väl sådär. Inte mycket att göra men styrningarna kom sådär dåligt tajmade... Och herregud vad det bär emot att cykla hem när man är trött och det är minus tre grader ute. Sov till ett sen gick jag upp till Fredrik och drack kaffe. Köpte en tonfiskbaguett på vägen. Livets små glädjeämnen. Dom är inte att förakta. Det kommer en dag då man får vara glad om man kan sköta de mest grundläggande kroppsfunktionerna på egen hand. Ja jösses.