torsdag, februari 16, 2006

En helt vanlig torsdag

Idag har jag och Signe varit runt och kollat lite. Först hos Johan. Där kollade vi på katter och blev bjudna på kaffe. Sen gled vi till Nicos. Han var inte hemma men det var Stefan. Vi bjöd han på plättar och äpplemos och Signe sov middag en stund. Sen drog vi med Steff hem till oss och kikade på hockeyn där ryssen randade de svenska gossarna. Det var som i forna tider. Det enda är att Ryssland inte kan mäta sig med Sovjet i snygga dräkter samt logotyp. Kan inte tänka mig att någon någonsin kommer att kunna slå CCCP i ensamt majestät över bröstet på fingrarna...

Fick ett mystiskt paket på posten idag. Ingen avsändare. Innehöll ett omärkt svart DVD-fodral och inuti detta en DVD utan text eller märkning av något slag. Shit, tänkte jag. Nu är det nån skit på gång. Utpressning. Porrterror. Men det var Per som varit en ängel och skickade en gammal livespelning från way back. Det var en riktigt fin present kan jag säga. Tack Per!

En på det hela taget rätt bra torsdag. Ingen ärtsoppa men det är ju heller inte en tradition som familjen någonsin anammat. Nico och Gollan skulle visst ta en öl på Red Lion. Är bra sugen på att knata dit. Men det ska jag inte. Jag ska gå och lägga mig och imorgon kommer jag att vara mycket nöjd med det beslutet.