lördag, april 15, 2006

Glad Påsk!

Natten var lugn så jag behövde inte sova när jag kom hem. Åt en stadig frukost, tog en promenad, drack en kaffe och åt en mazarin samt handlade lite till min påskbuffé. Eller va fan. Buffé och buffé. Lite mat som jag ska äta snart... Spelat Call of Duty har jag gjort också. Och kollat lite på hockey fastän jag hatar det och hoppas Frölunda förlorar i rödaste rappet så dom kan visa något vettigare på TV.

Precis när jag skrivit klart förra inlägget fick vi larm till en man med lite diffusa symptom. Blek, kallsvettig och ganska tagen helt enkelt. Han hade insulinbehandlad diabetes och låg lite på gränsen i sockret och hans blodtryck var lågt. Allt annat, inklusive EKG, verkade ok. Han kräktes en gång men piggnade på sig efter att han fått socker intravenöst. Sen mådde han bättre men kräktes ytterligare en gång när vi kom till akuten. Tänkte inte mer på det men hörde mig lite för nästa vända på sjukhuset och tjo och tjim då var det magsjuka dom gissade på. Så nu går jag här och väntar på om jag blivit smittad eller inte. Inkubationstiden för calicivirus ( vinterkräksjukan) är 12-48 timmar. Så om jag inte börjat kaskadkräkas klockan 20.30 imorgon så är jag safe. Men fram till dess då? Det är väl bara att stålsätta sig, misstänker jag. Får erkänna att jag prövat den gamla huskuren att sätta i sig tio vitpepparkorn. Finns förmodligen ingen som helst vetenskaplig underbyggnad för detta förfarande. Men jag är beredd att göra ett försök.

Nä. Nu ska jag hänga lite tvätt. Sen får jag sätta igång med maten.

Glad påsk!