torsdag, maj 25, 2006

Teater

Idag var vi på friluftsteater i Slottsskogen. Föreställningen som gavs hette "Grodan och främlingen", en sedelärande historia om rasism och främlingsfientlighet.

Ensemblen utgjordes av ett gäng glada amatörer, de flesta såg ut att ha passerat 60-års strecket. Enda undantaget var killen som spelade råttan. Han var en försagd, anemisk stackare vars repliker blåste bort innan de nådde första raden. Jag vill inte påstå att det var direkt Samhallvibb. Mer lite obalans kanske.

Mia trodde att sällskapet hette Teater Sfinkter, men det ställer jag mig ganska skeptisk till...

Sist men inte minst vill jag nämna alla små gröna larver man liksom fick på köpet. Hundratals! Dom regnade ner från träden. Har fortfarande kvar på jackan och i håret. Minns dom från när jag var liten. Brukade fånga in och ha i ett akvarie och kika på. Men dom lyckades alltid rymma.