fredag, juni 09, 2006

Glenns käk

Idag på livsmedelsbutiken upptäckte jag till min glädje att Glenn Strömberg har eget käk som han säljer. Han har riktat in sig på italienskt. Förståeligt. Och så är det ju populärt nuförtiden. Jag köpte en påse fullkornspasta. Penne tror jag bestämt det var. Den fick utgöra stommen i en liten sallad jag svängde ihop strax efteråt och jag måste säga att jag är nöjd. Men det visste jag att jag skulle vara. Glenn sätter inte sin bild och sin namnteckning på vad som helst.

Nu ikväll tittade jag på valda delar av Tyskland-Costa Rica matchen. Glenn kommenterade. Lysande som vanligt. Han gör fotboll så enkel att förstå för en kille som mig som aldrig kom längre än bollkickandet på skolgården och ängen bakom Fredriks hus. Och så kändes det som att det fanns något nytt där. Mellan oss. Hans mat. I min mage.