lördag, augusti 05, 2006

Unholy

Jag vet inte vilken väloljad tankesmedja som ligger bakom idén att kombinera Göteborgskalas och EM i friidrott. Förmodligen människor med alldeles för mycket betalt och tillgång till jättelika villor utanför stadskärnan i presume. Och om dom nu måste in i det helvetes myller av människor och langos som dom skapat flygs dom väl in i helikopter till särskilda välkonditionerade VIP-områden. Oheligt är vad det är att pressa in så här mycket folk i vår vackra stad. Det enda goda som kommer ut av detta är att jag ska jobba en vansinnigt massa extra och tjäna grova pengar det kan ni slå upp och skriva ner.

Ska alldeles strax få låna bil av den söte, snälle och härlige Fredrik och hämta en sulky jag får låna av en vän med polisonger. Riktigt jävla ståtliga polisonger kan jag tillägga. Tur som en tokig med såna kamrater.

Det ryktas att Nicos hade beställt tid hos doktorn häromdagen. Mottagningen låg på Fjärde Lång. Så karln stegar glad i hågen in på Nordhemspolikliniken och säger att ja hej jag har tid här idag. Kul, kul.

Herregud vad det vore trevligt att åka över och hälsa på Rob förresten. Men livet har gett mig andra åtaganden. Så det får vänta. Ett år eller två. Men då har han väl flyttat hem till slottet i Hjo.