tisdag, februari 20, 2007

Såphalt

Idag har jag tvättat. Mycket tvätt. Blev så rent och fint.

När jag var klar var jag en god samhällsmedborgare och gjorde som man ska, rent och fint i tvättstugan med såväl avtorkning av maskinpark som våttorkning av golv.

Golvrengöringen har en baksida. Det blir såphalt. Farligt halt.

När jag glad i hågen kom ner i tvättstugan för att hämta det sista i torkrummet fann jag till min förvåning två kollegor på plats. De pysslade om en äldre dam som oturligt nog halkat och fallit så illa att ett av hennes lårben inte riktigt stod pall för rycken. Hmm... Tjenare, tjenare sa jag. Inte ska jag störa och oj, ja det här har man ju bara gått och väntat på att folk inte tänker sig för och så vidare. Turligt nog hade jag vändan innan plockat ner tvättlåset från tavlan för där stod en tvättstugepolis till kärringgranne och försökte lista ut vem det var som tvättat och nästan tagit ihjäl en grånad skattebetalare. Jag ryckte på axlarna och drog. Frågan nu är bara hur jag ska få tillbaka tvätten som är kvar där nere. Var väl inga favortiplagg på tork direkt. Men ändå.