torsdag, februari 01, 2007

Nalle har ett stort blått hus

Bra helg i Strängnäs med födelsedagsfirande med de andra födelsedagsbarnen. Kul att fyra stycken prickat in samma datum. Där var det vinter med minus sju åtta grader och snö och solsken. Fantastiskt. Så vaknar man upp när tåget rullar in på Göteborgs station. Regn, mörker och snålblåst. 30 minuters väntan på spårvagn. Jag vet inte. Bra deal? Njae. Bra vecka i alla fall med lite gräsänklingsstart vilket är skönt ibland. Öl med Nikos. Lite jobb. En kopp fika. Och så ett styck dagpass som faller bort imorgon, en kollega är skyldig mig det. Mer kan man inte begära. Håller på med Mina drömmars stad och jävlar vad bra jag har det egentligen. Och hur jävla illa dom hade det förr. Det är så man baxnar. Nä nu ska jag dricka kaffe och äta en Yoggi. Delikatessyoghurt. Gud så gott...