tisdag, januari 23, 2007

Calici Winter Tour -07

Så kom det upp då till slut. Anslaget som förkunnar att vinterkräksjukan slutligen nått dagis. Det är bara att spänna fast säkerhetsbältet och hålla tummarna samt snäppa upp handhygienen. Själv håller jag krampaktigt fast vid övertygelsen om att jag tillhör de 25% som tydligen ska vara mer eller mindre immuna mot eländet. Jag har ju trots allt harvat runt i vården ett tag och borde ha lyckats suga i mig den vid något tillfälle. Ok, jag var rätt sjuk en gång. Men då var det en tant som kräktes i munnen på mig. Men utöver den malören har jag varit frisk som en nötkärna. Eller ja, i magen i alla fall. Que cera cera säger jag. Eller insallah. Den som lever får helt enkelt se...

Det snöar. Och vi har minusgrader. Båda dessa omständigheter är relativt ovanliga i vår stad. Att dom sedan inträffar samtidigt, ja det är riktigt spektakulärt. Det snackas till och med om att det vita kan bli liggande ända till, tro det den som vill, fredag! Jag har redan passat på att frosta av frysen nu när man kunde lägga ut allt på balkongen. Man måste smida medan järnet är varmt. Det sa alltid min far.