onsdag, april 18, 2007

Majblomman

Jag vill bara utfärda en kort varning.

Från och med idag är den tid på året kommen då i stort sett varje offentlig plats fylls till bredden av barn som inte skyr några medel för att pracka på dig en ful liten "blomma" i plast. Se för fan upp. Jag hade knappt kommit utanför dörren så åkte jag dit.

Vad skulle jag göra? Det var bara en fråga om tid. Kunde lika gärna bita i det sura äpplet direkt. Även om jag misstog mig å det grövsta när jag trodde att en majblomma på kavajslaget skulle freda mig. Jävla ungar.

Fick inte ens vara ifred inne på Willys. Men där gav jag igen. Två illbattingar trängde in mig i ett hörn men jag fick tag i en burk hundmat, en med typ två kilo i kändes riktigt kompakt gjorde den, och skickade på i huvudet på den ene. Den andre sänkte jag med hjälp av ett rejält tag i nacken och kanten på en frysdisk.