onsdag, oktober 08, 2008

Ett par punkter på begäran

The Hold Steady har ställt in. Sångaren har fått pancreatit. Vad liknar det? Värsta fyllehundsjukan. Jag hade peppat inför det här. Bjussat Mäla på en biljett i födelsedagspresent och köpt en till min tjej. Man tröttnar, helt ärligt. Man tröttnar.

Inatt vaknade Mia av att jag låg och viftade med armarna och gläfste som en rädd liten hund och vadå, jag drömde om zombies. Sen skrattade hon åt mig jättelänge så jag inte kunde somna om.

Stormuftin själv agerade guide på Naturhistoriska häromdagen och informerade min dotter om att en varan minsann inte kan bita ihjäl en fyraochetthalvt åring, nej nej, tänderna är för små MEN dom är fulla med bakterier som ger fula infekterade sår och det är DET som gör att man dör. Ja. Jag hade inte så mycket att tillägga egentligen.

Den femte november vaknar amerikanarna upp med antingen en svart president eller en kvinnlig vicepresident. En neger eller ett kjoltyg har jag lust att skriva, men du känner inte mig och skulle bara missa poängen. Historiskt vad som än händer. Men jag lovar, dyrt och heligt, att inte lägga ner mina vapen förrän vi har en homosexuell rodeoclown på post i Vita Huset.

Så. Då var det uppdaterat.

Nöjd? Besviken?