tisdag, mars 03, 2009

Den heliga graalen

Vi har fått inomhusparkering till bilen. Helt utan egen förskyllan, tänkte jag säga men menade förstås utan att lägga två strån i kors. Det bara ringde på mobilen när jag skulle lämna barnen på kindergarten och en dam från fastighetsförvaltaren sa hej du står på kö för p-plats. Det är inte sant. Tvärtom. Jag ringde och hörde mig för en gång för ett tag sen och blev tillfrågad om jag ville stå i kö men svarade vänligt men bestämt nej. Men det sa jag ju inte till henne. Det blev lite mummel och jovisst var det så, och vips så sjönk min karma något lite ytterligare. Ja, och så var det som det är. Det fanns en plats för oss.Så nu står hon faktiskt nästan precis rakt under mig. Varm och trygg. Redo för utryckning och äventyr.

Vad fint det löser sig ibland...