onsdag, mars 31, 2010

Hata hockeyn

Jag känner en djup, oförställd glädje över att Frölunda åkte ur slutspelet i ishockey. Varför vet jag inte. Kanske beror det på att hockey har reducerats till ett reklamjippo. Kanske för att klubben lagt till Indians efter Frölunda. Eller på att skadeglädje är oljan som smider det ondskefulla maskineri vissa kallar själ men jag benämner biokemi.

Roligt var det i vart fall.

Utöver detta vill jag passa på att tipsa om det här. Jag citerar: "Folk du vet. De är inte kloka. Lämna dem utan uppsikt i fem minuter och de bygger upp ett helt land för att håna uppfattade avvikare, ett rasbiologiskt institut, en betalsajt med japanska skolflickor som kräks i varandras munnar, eller något annat lika fiffigt. Jag tror att det kallas entreprenörskap med ett lite finare ord."