söndag, augusti 28, 2005

A date with IKEA

Idag kom mor och far på surprisvisit vilket givetvis var trevligt i sig men även gav tillgång till en Ford i kombiutförande. Så det blev en tur till IKEA och med hem följde soffan Nikkala samt tv-bänken Oppli. Vårt vardagsrum är numera oerhört tjusigt. Tack vare två möbler med samenamn. Sen var vi och åt på La SombritaLinnégatan. Det var god mat, jag åt stekt tonfiskfilé på en bädd av krispiga grönsaker och saffransris till det. Men jag tycker servitrisen var lite trist, hon blev sur för att vi gick och satte oss utan att hon fick bestämma var. Men, men. Tyckte hon hade stockholmsdialekt så det kanske bara var att hon lät som en idiot... Ok, ok. Jag skojar.

Igår tittade vi på "American Splendor". Jag tycker att det var en bra film. Jag ger den ett plus (+).

Signe är fortfarande sjuk. Hostar och snorar. Tror inte det blir dagis imorgon heller...