fredag, november 25, 2005

Räkfrossa

Inatt ska det jobbas efter ett par dagar ledigt. Har varit soft. Hängt med Signe eftersom hennes ögon inte velat sluta kladda sig. I onsdags hängde Mäla på till Världskulturmuseet. Det var trevligt. Först fikade vi och sen blev det stulna indianprylar och AIDS för hela slanten. Hela grejen med AIDS är verkligen botten. Det kan kanske tyckas vara ett kraftigt understatement och det får jag nog ge er rätt i. Kommer bara inte på något riktigt passande kraftuttryck. Kan väl bara återigen konstatera att världen är en kall, hård plats för många av oss... Sen blev det en sväng förbi Vickan (fortfarande sjukskriven sug på den det är säkert nåt fuffens fast han hostar ganska övertygande) som bjöd på en finfin pastasallad och en kopp java.

Igår var det soft. Var på BVC och två tandhygieniststudenter frågade grejer om tänder/matvanor. Vi klarade oss med flygande färger och slapp stå där med skammens rodnad på lilla kinden och bli tillrättavisade som en stackars mamma som var inne före oss. "Eh, va, näe jag lovar inga mera russin...".

Och så idag var det bara jag. Sov länge, tränade, försökte göra ett par ärenden men får väl säga att jag misslyckades och åt så slutligen lunch nere på Briggen innan jag hämtade Sickan. En bra dag. Nu hoppas jag på en lika bra natt.

Daniel Lemma halvhejade på mig på gymet. Tror jag. Jag låtsades som det regnade och forsatte trampa träningshoj. Det kan han ha.