torsdag, december 29, 2005

Göteborg-Strängnäs T.o.R

Lars Noréns skugga föll säkert tung över många julfiranden men inte över vårat. Jag har haft trevligt på alla sätt. Det har serverats god mat, det har sovits länge på morgnarna och det har inte varit någon brist på släktingar som gladeligen tagit hand om min dotter. Det har delats ut klappar, druckits must och glögg och det har tittats på kungligheter på TV. En natt i Stockholm hanns också med. Barnfri...

Här hemma i Götet är allt sig likt förutom att det ligger snö precis överallt och är minusgrader. Jag tror inte jag sett så mycket snö här sedan min första vinter på västkusten när jag och Martin blev insnöade i Bergsjön. Visst, det har kommit snö, men inte mycket och det som kommit har försvunnit till dagen efter. Det här känns annorlunda, det här känns vinter.

Vill också passa på att ge alla eventuella läsare av denna blogg ett litet lästips: "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist. En fantastisk bok, läste den i ett sträck. Har inte läst en bok på det viset sen jag vet inte när.

Nu ska jag lyssna lite på musik och pilla lite med datorn. Mia tittar på TV men jag vågar inte gå ut dit. Hon har slut på nikotintuggumin och är livsfarlig.