måndag, december 05, 2005

Kladdkaka

Idag har varit en bra dag. Sov så länge jag kunde för att vara laddad inför nattens eskapader. Tog en lugn frukost, läste tidningen. Sen gick jag och lyfte skrot. Efter detta blev det lite käk och sen kom Viktor och Nikos över på kladdkaka med grädde och saft. Riktigt trevligt. Och gott. Kladdkaka är lite lurigt. Det finns en gräns man inte vill passera och den är hårfin. Man kan äta bra mycket och allt är bara frid och fröjd men så, plötsligt, har man tagit en tugga för mycket och allt detta goda blir bara stabbigt och äckligt och då har man problem för det är ju redan nere i magen. Så det gäller att gå försiktigt fram och jag tror att vi alla tre lyckades hålla oss på rätt köl.

Sen plockade Vickan fram sitt PS2 och en bunt med spel och alltihop ska jag få låna för han använder det ändå inte. Snacka om för tidig julklapp. Jag blev djupt rörd och känner att nä nu får jag verkligen se till att betala tillbaka dom där 200:- jag är skyldig honom... Och hela natten kommer gå som en dans, spelar ingen roll hur mycket det blir att göra. För när jag vaknar imorgon ska jag äta frukost i lugn och ro och sen lira fram tills jag ska hämta mitt barn på dagis.

Avslutar med ett citat som jag tycker var lite fint. Det kom från ingenstans. Ibland, ofta, undrar jag vad som rör sig i den där lilla människans huvud...
"Martin är en bajskorv." -Signe