lördag, december 03, 2005

Lackar det?

Jo, det har väl börjat göra det. Jag och Mia tog en sväng ner till Julmarknaden i Haga för att se om vi kunde få ihop en klapp eller två, det är hög tid att sätta igång om det inte ska sluta som alla andra år med traditionsenlig panik och ett gäng mer eller mindre fantasilösa gåvor (bottennoteringen måste vara den gången jag cyklade ner till Pressbyrån på självaste dopparedan och köpte fem Bingolotter till min mor). Men det funkar inte. Jag blir alldeles trött och varm i hela kroppen redan på avstånd, bara av att titta på myllret av människor. Vill bara gå hem. Men man får ju bjuda till, det är så världen är konstruerad. Så vi betade av ett gäng affärer, tyvärr utan större framgång. Det blev inte en enda julklapp... Ett nederlag, javisst, men det tog jag igen hemma framför datorn. Julhandla via internet. En gudagåva. Enkelt, billigare och direkt hem eller i vart fall till en tobakshandlare nära dig. Och ingen trängsel. I love it.