söndag, januari 01, 2006

Gott Nytt År!

Så är det här, 2006, året då allt kommer att hända. 365 dagar att fylla till bredden med meningsfulla fritidsaktiviteter, samvaro med nära och kära samt en hel del knegande. Jag känner på mig att det kommer bli ganska bra. Inte strålande men mer än helt okej...

Tolvslaget och timmarna därikring spenderades hos vänner i Mölnlycke. Det åts god mat, dracks en del alkohol, togs hand om barn, spelades sällskapsspel och sovs över. Idag vaknade vi allihop alldeles för tidigt och drack mängder med kaffe. Sen åkte vi pulka. Det är värsta vintern. Toppen säger jag.

I fredags var vi ett glatt gäng på gamla goa Kellys. Drack några öl. Ett par kom med tillbehör i form av lakritsshots. Som tur var grundade jag med en pommesfritestallrik (särskrivning, någon?) och underhöll sedan maggen med chips och rostad majs hela kvällen. Satans salt var den, majsen. Värsta tricket för att få klientelet att drick mer öl... Mäla snackade lite med en somalisk Jack Vegas fantast vid urinoaren:
"-Hur är det?
-Joo, det är väl bra...
-Bor du med fruntimmer eller?
-Eh... ja?
-Hur går det då?
-Eh... bra...
-Jaharru..."
Den där sista repliken är jag inte hundra på. Eller jag är inte hundra på nåt egentligen men jag tror Mäla skulle hålla med om att det i alla fall var något i den vägen. Lysande replikskifte i vilket fall som helst!

Jaha. Då återstår det väl bara för mig att önska lyckat till inför det nya året. Slit det med hälsan. Det ska jag göra.

Over and out!