fredag, februari 17, 2006

Drama

Dagen inleddes med lite dramatik vid sjutiden imorse. Det ringde på dörren och Mia vågade inte öppna så hon väckte mig. Jag snubblade upp och fick på mig ett par jeans. Mias. Vinglade ut till dörren och öppnade. Där stod en av våra grannar, inlindad i ett täcke och med gråten i halsen. Tydligen hade hon hört någon ute på altanen och sen tyckt att det lät som att någon ryckte i dörren till lägenheten. Jag bytte snabbt byxor till ett par av mina egna och gick över och kikade igenom rummen litegrann. Kollade runt på balkongen. Låg nyfallen pudersnö överallt och det fanns inga spår eller så. Så min teori är att hon drömt och sedan snurrat till det lite för sig. Kan hända den bäste...

Vintern vägrar släppa sitt grepp om staden Göteborg. Det har snöat hela dagen idag. Mysigt. Halt och eländigt bara, så jag hoppas vi inte behöver jobba så mycket inatt. I alla fall inte köra fort. Och från och med inatt är jag larmchaufför. Tar ett steg tillbaka och låter kollegan köra om det blir för eländigt väglag.

V & H har köpt lägenhet i Skövde. Kul för dom. Jag tycker det blir trist att inte ha honom i stan...