söndag, februari 26, 2006

Ett OS-guld och en besvikelse

Bokrean stod för besvikelsen. Jag och S mötte upp Viktor och gick på Bokias lokal i Folkets Hus vid Järntorget. Inte mycket att hurra för precis, utbudet var magert. Det enda jag ens funderade på att slänga några surt förvärvade tjugolappar på var en bilatlas. Men vi har ju ingen bil. Och kommer inte ha någon de närmaste åren heller. Så det hade ju varit helt bortkastat. Det blev en fika i Haga istället. Mia slöt upp och Nico kom släntrande efter ett tag.

Jag gillar inte hockey. Jag gillar fotboll. Men det var nice med folköl, chips och tre perioders kamp mellan brödrafolken. Jag blev lite nervös mot slutet. Det får jag erkänna. Men Nico var helt nipprig. Viktor var sådär folkölsberusad och ville bara gå ut och röka hela tiden. På det hela taget blev det en riktigt trevlig tillställning.

Vi såg precis en bra dokumentär om Palmemordet. Kändes som en rätt trovärdig teori. Och polisen var med på det hela på något sätt. Säkert som amen i kyrkan...