lördag, februari 18, 2006

Melodifestival

Sitter och slötittar lite på Melodifestivalen. En smånätt avrundning på dagen och det närmaste TV-tradition jag kommer. Ser varken på Kalle Ankas jul eller Grevinnan och Betjänten men av någon anledning så blir det Melodifestivalen vartenda år. Varför? Det handlar ju knappast om underhållningsvärdet eller kvalitet. Kanske är det en ren slump. Konstigare saker har hänt.

Mor och far var här idag och vi firade min 30-årsdag lite i efterhand. Fick en slagborr i present vilket jag tycker var en väldigt fin och framför allt väldigt vuxen present. Nu kan jag äntligen betvinga våra betongväggar. Ja och så käkade vi tårta som Signe garnerat med rikliga mängder vindruvor och mandarinklyftor. Och bjöd på mat gjorde vi. Hokifiléer under ett täcke av crème freche med färska kryddor samt ett täcke riven parmesanost. Pressad potatis och en fin sallad till det. Riktigt gott. Och så blev det lite OS-hockey som avrundning innan dom drog sig hemåt.

Nu blir det en smörgås, lite mer TV och sen i säng. Jobbar dygnet imorgon. Fredagsnatten var rätt lugn och fin. Körde på två larm. Lite läskigt väglag som sagt. Men jag gjorde mig ingen brådska. Kul med en ny dimension av jobbet.