söndag, mars 05, 2006

Paul´s Boutique

"Paul´s Boutique" är det Beastie Boys album jag diggar mest. Competition is none. Minns att det inhandlades på Sparhuset i Tibro. Vinyl, givetivis. Rea var det också, om inte minnet sviker mig. Under en rätt lång period var det den skiva jag lyssnade på mest av alla i min då rätt magra samling. Nu var det rätt länge sen sist. Många år sen. Men så idag hade jag den i min Mp3-spelare och så missade jag 1:an och fick ta 7:an till Botaniska och då blev det perfekt att digga lite när jag promenerade hem ( en fantastisk vinterpromenad kan tilläggas). Kom på mig själv med att gå och sjunga med till varenda låt, kunde nästan alla texterna utantill. Måste ha varit en syn för gudar. En trettioårig svenne so mgår och rhymar för sig själv klockan åtta på morgonen. Tur att ingen såg mig.

Word.