måndag, juni 12, 2006

Balder

Var på Liseberg ikväll och åkte Balder. Första gången. Vilket åk.

Kändes rätt bra när tåget rasslade uppför den första backen i lite lagom fart. Vågade inte kika på utsikten dock. Koncentrerade mig på bygeln mellan knäna. Sen fick jag syn på skylten. Varning. 70% lutning. Började räkna lite och hade precis kommit fram till att 70% är rätt nära 90% som i det här fallet skulle vara rakt ner när det drog igång. Jävlar vilken fart. Blundade första biten och han liksom inte riktigt med att förbereda mig på att backen tog slut och resten började så det tog väl en halvminut innan jag började njuta av det hela. Sen gick det i ett. Ingen återhämtningsfas utan pang på hela tiden. Nä, det var riktigt kul. Hade tänkt banga först men sen tänkte jag att fasen jag åker det får bära eller brista. Och det är jag glad för.

Nu ska jag sova den rättfärdiges sömn. Mia & Signe drar till Skåne imorgon så det blir gräsänkling ett par dagar. Ska försöka utnyttja dom dagarna lite extra.