lördag, juni 17, 2006

Sladdrig

Förolämpades å det grövsta av Nicos i torsdags kväll när jag lånade hans dusch efter jobbet. "Vilken äcklig kropp du har". Jaha. Vad svarar man på det? Ska jag vara ledsen eller ändå på något vis lite glad över att han spanade in mig litegrann. Eller så ville han bara ge igen för att Tabbo hade sagt att han såg ut som Torsten Flinck i kroppen. Det, mina damer och herrar, är en förolämpning om något.

Knallade lite i Götatunneln igår. Ingen religiös upplevelse direkt. Men man måste ändå låta sig imponeras av plattläggarna som kaklat alltihop. Måste ha varit oerhört inspirerande att stiga ner i jordens innandöme fem dagar i veckan för att utföra detta Sisyfosarbete.

Klockan på GT-huset vid Järntorget är borta. Den har i och för sig stått still i ett år eller så men ändå. Jag kommer att sakna den.